• Transport czy po prostu własny samochód
    Bardzo wiele osób jest zainteresowanych skorzystaniem z możliwości przemieszczania się różnymi środkami transportu, ponieważ oczywiście jest się w stanie dzięki temu zaoszczędzić bardzo wiele pieniędzy. Transport miejski jest niezwykle tani, …
  • Komunikacja miejska
    Maszyna jest zespołem części i mechanizmów, które działają wspólnie w określony sposób. Maszyny służą zazwyczaj dwóm podstawowym celom, albo przetwarzaniu energii, albo wykonywaniu jakiejś pracy za człowieka, Wiemy, że choć nie są niezawodne, czasami …
  • Korzyści z pojazdów
    Wielu z nas, szczególnie panów interesuje się dzisiejszą motoryzacją. W dzisiejszych czasach świat jest tak zmotoryzowany, że bardzo łatwo dostać się do zamierzonego celu. Dzisiejsza motoryzacja bardzo się rozwinęła. Świat …

    Szlaki transportu morskiego w Europie

    Najważniejsze szlaki transportu morskiego łączącego nasz kontynent z innymi prowadzą do wybrzeży Oceanu Atlantyckiego. Najważniejsze porty obsługujące te połączenia to Rotterdam, Hamburg, Amsterdam, Londyn, Antwerpia oraz Brest. Fakt ten wynika stąd, iż miejsca te leżą w pobliżu otwartego oceanu, mają ponadto dobre połączenia kolejowe i drogowe z wnętrzem kontynentu europejskiego. Szczególnie duże znaczenie żeglugowe mają takie akweny wodne jak Morze Północne, Zatoka Biskajska i Kanał La Manche. Nie mniejszą rolę w transporcie morskim Europy odgrywa Morze Śródziemne, które pełni rolę tranzytową pomiędzy Atlantykiem a Oceanem Indyjskim (poprzez Cieśninę Gibraltarską, Kanał Sueski i Morze Czerwone). Największe porty Morza Śródziemnego to Marsylia, Barcelona, Neapol, Genua, Pireus, Triest, Stambuł, Odessa. Zdecydowanie mniejszą rolę w żegludze dalekomorskiej pełni nasze Morze Bałtyckie. Aby wpłynąć na wody tego morza, trzeba pokonać Cieśniny Duńskie, co w znacznym stopniu wydłuża czas transportu oraz powoduje jego ograniczenia poprzez nieznaczną głębokość wymienionych cieśnin. W tej sytuacji korzystny jest wyładunek towaru w portach holenderskich lub niemieckich i dalszy jego transport kolejowy lub drogowy do państw położonych nad Bałtykiem.

    Comments are closed.